Elverkilde
Hos Elverkilde udbyder vi skræddersyet, praksisnær kompetencegivende lederuddannelse til dagtilbud, der både udbydes som hold eller som særlig tilrettelagte kommunale forløb.
Uddannelsens varighed er ca. 6 mdr. og bygger på diplommodulerne (10 ects point):
Uddannelsen er tilrettelagt med udgangspunkt i den enkelte leders faglig ledelse med fokus på evaluering og kvalitetsudvikling af egen ledelsespraksis. Uddannelsen er bygget op om udarbejdelsen af en fagligt begrundet, fremadrettet handleplan til at håndtere ledelsesfaglige udfordringer i eget dagtilbud.
Udbydes i samarbejde med Tea Thyrre Sørensen og er henvendt til dagtilbud, der allerede har eller planlægger indsatser for det pædagogiske personale med tilknytningsbaseret pædagogik og forstærket pædagogiske indsatser og legen som omdrejningspunkt.
Særlig målrettet til dagplejeledelse, dagplejepædagoger, med fokus på opgaven med kapacitetsopbygning med professionaliseret hjemlighed som omdrejningspunkt
Henvender sig til nuværende og kommende ledere i vuggestuer og børnehaver, samt konsulenter og ressourcepersoner med ansvar for ledelsesunderstøttelse og/eller kapacitetsopbygning i dagtilbud.
Didaktisk er undervisningen opbygget i henhold til viden om hvad der fremmer transfer mellem undervisning og praksis:
Transfer fremmes af tre forhold:
Undervisningen er tilrettelagt, så der er afsat den nødvendige tid til fordybelse, anvendelse/ afprøvning af viden og involvering, herunder mulighed for undervisningsdifferentiering. Derud over er undervisningen understøttet med følgende elementer til understøttelse af transfer:
Handleplanen er forløbets røde tråd.
Der arbejdes på alle indkald med at identificere udviklings- og læringsbehov, samt at udvælge og begrunde tiltag i praksis efter systematik:
Aktionerne har til formål at understøtte træning i det lærte samt gøre praksis tilgængelig for feedback fra både undervisere og kollegaer.
I aktionerne trænes ledelse og facilitering af faglig ledelse af det lærte ved at undersøge og vurdere nye tiltag i henhold til de identificerede behov. Aktionerne bliver således også feedback på de valgte næste skridt i henhold til deltagernes identificering af udviklings- og læringsbehov
Filmene har til formål at forberede deltagerne til undervisningen ved at synliggøre de didaktiske valg og pointer for indkald og dermed facilitere deltagernes læring allerede i forberedelsesfasen.
Derudover fastholder filmene de faglige perspektiver, så det er muligt at vende tilbage til dem efter behov.
POD cast bruges til undervisningsdifferentiering og giver mulighed for yderligere faglig fordybelse og som filmene bidrager til at fastholde faglige pointer.
Fx interview med Søren Voxted, der uddyber hans fem faglige temaer:
Underviser: Stine Elverkilde
Gæsteundervisere: Søren Voxted og Tea Thyrre Sørensen
Datoer:
Pris: 18.900 pr deltager (ekskl. moms)
Prisen inkluderer:
Underviser: Stine Elverkilde
Gæsteundervisere: Søren Voxted og Tea Thyrre Sørensen
Datoer:
Pris: 18.900 pr deltager (ekskl. moms)
Prisen inkluderer:
Underviser:
Gæsteundervisere:
Datoer:
Pris: 18.900 pr deltager (ekskl. moms)
Prisen inkluderer:
Samt grundbøger:
Underviser:
Gæsteundervisere:
Datoer:
Pris: 18.900 pr deltager (ekskl. moms)
Prisen inkluderer:
Samt grundbøger:
Underviser:
Gæsteundervisere:
Datoer:
Pris: 18.900 pr deltager (ekskl. moms)
Prisen inkluderer:
Samt grundbøger:
Underviser:
Gæsteundervisere:
Datoer:
Pris: 18.900 pr deltager (ekskl. moms)
Prisen inkluderer:
Samt grundbøger:
Datoer:
Datoer:
Datoer:
Datoer:
Datoer:
Datoer: